Interview s designérem deskové hry Tramvaj 1910 Michalem Jakubcem - Modest design - Zlín

První, úplně netypická otázka: Co tě potěšilo za poslední měsíce nebo čím sis udělal radost osobně? 

Těší mně, když osobní vnímání reality tvoří realitu pro mou radost a tím pádem i radost všeho a kohokoliv kolem.


Co tě baví kromě designu? 

Baví mě červené víno a osamělé pobíhání v přírodě.


Jak jsi začínal ( jako náctiletý kluk ) a co tě vůbec přitáhlo ke grafickému designu? 

Miloval jsem skateboardovou kulturu, která není jen o prkýnku na kolech, ale hlavně o umění jako celku. Vnímal jsem kompozice a tvarosloví, a to mě vedlo začít dělat své vlastní věci. Moje rodiče mě vždy maximálně podpořili v cestě, pro kterou jsem byl stvořen a za to jsem vděčný. 


Pamatuješ si, jak začala spolupráce s naší značkou NENO, u které jsi v podstatě otcem jejího grafického vzhledu a dnes již ikonické květiny kreativity? 

Pamatuji si Milana jako cílevědomého, vizionářského a paličatého klienta, který chtěl mít vše perfektní i přes mé námitky to udělat trošku jinak :D Vnímám i jeho životní růst a obrovský posun jeho duše a práce. Začátky si pamatuji už trošku matně, ale vím, že jsme se oba obrovským způsobem posunuli vpřed.

Napadlo by tě někdy, že spolu budeme dělat deskové hry? 

NE


Hraješ ty sám deskové hry a co si o nich myslíš jako o typu zábavy? 

Deskové hry jsem nikdy neměl moc v lásce, ale čím jsem starší tak si začínám víc hrát :D


Pojďme k naší prvotině „Tramvaj 1910“ , která vyšla v roce 2020 a v současnosti je zcela rozprodána … jak se ti s námi na ní spolupracovalo? 

Když pominu začáteční zmatek a ujasnění si smyslu celého projektu, tak to šlo tak nějak samo. Byly mi dodány kvalitní ilustrace, na kterých je celá hra postavená a já to jen obalil do líbivé formy. Úspěch hry je ale zásluhou hlavně samotné myšlenky, design je prostředek, který lidem vysvětlí, proč by si hru měli koupit a hlavně jak by se v ní měli orientovat.


V současnosti jsme dokončili „Výroční edici Tramvaj 1910“. Jak se díváš zpětně na ty 2 roky spolupráce? 

Uteklo to jako voda a stalo se spoustu věcí. Výroční edice příjemně navazuje na hru předchozí a je tak zajímavá jak pro lidi co už si hru koupili, tak pro nové tramvajáky :D Myslím, že je vidět Milanova vášeň, motivace a snaha věci posunout a vylepšit bez primárního ohledu na zisk, což je podle mého názoru ta nejlepší cesta, jak by se mělo k věcem přistupovat.


Co bylo podle tebe nejtěžší na celém projektu „Tramvaj 1910“ a co se ti dělalo nejsnáze? 

Nejtěžší bylo již zmíněné pochopení hlavní myšlenky a funkce hry. Když už člověk pochopí zadání, jde to všechno tak nějak samo :)
 

Těšíš se na další hry, které spolu ještě uděláme? 

Těším :) a věřím, že to zase posuneme o "level" dále.

Co plánuješ dál ve své kariéře designéra a kde se vidíš za 10 let?

Hlavně se ze všeho nepo*rat a dělat věci s láskou a odstupem, tak aby mě to pořád bavilo. V dnešní době je tak nějak cool toho mít hodně a já už vím, že je to spíš cesta do hrobu. Vize moc nemám a snažím se spíš intuitivně proudit životem :) DÍKY ZA SPOLUPRÁCI !
 
Designer – modest design
 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení